Pensionsstiftelsetjänst
Vår idé – Kostnadseffektiv administration med optimal förvaltning.
Vi börjar med att ge er en möjlighet till en second opinion avseende nuvarande lösning som i många fall, bl.a. ur ett kostnadsperspektiv, är svåröverskådlig.
- Juridik och bl. a. företräda företaget gentemot Länsstyrelsen
- Redovisning, bokslut och administration, villkors- och prisjämförelser
- Förvaltning, jämförelser kostnader och resultat
- Digitala pensionssammanställningar med utfästelser
I vår primära kostnadsanalys ser vi på följande delar för att skapa överskådlighet:
- hantering vid personalförändringar
- utfästelser för tjänstepension
- upprättande av individuella pensionsavtal
- utfärdande av årliga pensionsbesked
- tryggande grunder med avsättningarnas storlek och skuldberäkning
- juridik vid bildande, förändringar samt avveckling
- ekonomisk rådgivning inklusive skatterådgivning
- löpande bokföring
- bokslut, årsredovisning, deklaration
- registerhållning av personuppgifter
- styrelseadministration
- aktiv förvaltning och rådgivning
- finansiell rapportering
- Utbetalningstjänst för att optimera pensionen
- Beräkna skatteavdrag, preliminärskatt, arbetsgivardeklaration
- externa kontakter myndigheter och organisationer